Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konopí a vánoční přání.

Čtyřiadvacátý prosinec je zvláštní den. Posíláme ještě honem poslední esemesky s vánočním a novoročním přáním těm, na které jsme málem zapomněli, vzpomínáme, kam jsme vlastně schovali své dárky pro naše blízké,

 

 posloucháme krásnou hudbu z rádia či z vlastních cédéček, a jsme tak trochu naměkko.

I u nás to tak je. Stromeček je nastrojený, dárky jsou zabalené a vím, kam jsem je schoval. Takže bych i já mohl být v pohodě. Nejsem. Vzpomněl jsem si totiž, že ne všem jsem již poslal svoje přání, a tak to musím napravit. A musím k tomu přidat ještě jednou jedno velké poděkování.

Ještě jednou děkuji všem těm mně známým i neznámým lidem, kteří, když se dověděli, že nám nějací neznámí lidé ukradli prakticky všechno konopí, které jsem pěstoval pro svou nemocnou dceru Martinu, tak se s námi podělili o své konopí. Někteří nám ho přinesli osobně. Jiní ho posílali českou poštou, mnohokrát speciálně zabalené tak, aby nebyla cítit jeho specifická vůně. A dvě rodiny nám ho přivezli až ze středního Slovenska. Riskovali při tom, že je zastaví tamní policisté a najdou ho. Pak by jim hrozilo mnohaleté vězení.

Všem Vám moc děkuji. Z toho Vámi darovaného konopí jsem již dceři udělal jointy na víc, jak polovinu příštího roku. Teď jich mám pro ni asi tisíc dvě stě kusů. Ty zbývající jí dobalím po Vánocích. Tento dárek pro moji dceru je od Vás. Od Vás všech, kteří jste se uskromnili a darovali jste možná to, co sami potřebujete. A je to ten nejkrásnější dárek, jaký dcera mohla dostat. Víte, darovali jste jí další rok života. Děkuji Vám za ni i za sebe.

 A samozřejmě, že Vám, a všem těm, které Vy máte rádi, přeji krásné prožití svátků vánočních a hodně štěstí, zdraví a osobní pohody do celého příštího roku 2016.

Chtěl bych ale popřát i jiným.

Chtěl bych popřát ministru zdravotnictví české republiky, panu doktorovi Svatopluku Němečkovi, dále ministru spravedlnosti české republiky, panu doktorovi Robertu Pelikánovi, pak ministru pro lidská práva a rovné příležitosti, panu doktorovi Jiřímu Diensbierovi, a nesmím zapomenout na ministra vnitra, bakaláře práv, pana Milana Chovance.

Vážení pánové. Všichni jste studovaní lidé. Jeden z Vás je lékař, ostatní jste pak studovali a vystudovali práva. Všichni zastáváte velmi význačná a odpovědná místa.

Na všechny z Vás jsem se postupně obrátil s prosbou, abyste se zamysleli nad situací starých a nemocných lidí, kterým klasické léky již dávno nepomáhají a naopak jim zvětšují jejich zdravotní problémy, kterým ale velmi výrazně pomáhá léčebné konopí, které si ale nemohou koupit, protože je pro ně příliš drahé. Jako příklad jsem uváděl svoji dceru Martinu Kafkovou, která již dvacet jedna let trpí progresivní formou roztroušené sklerózy, je zcela invalidní a o kterou se stará moje žena a já. Vysvětlil jsem Vám, že pokud by dcera neměla tuto léčivou bylinu, tak by zemřela. Vaši asistenti mi odepsali, že se tím budete zabývat, ale za pět let, co se já na Vás a Vaše předchůdce obracím, jste neudělali vůbec nic. Asistent pana ministra Dienstbiera mi při tom napsal, že pan ministr pro nás dělá víc, než pro kohokoliv jiného. Co si mám tedy vlastně myslet? Všichni ostatní jste nás prostřednictvím těch svých asistentů odbyli řečmi o tom, jak nás chápete. Jenže to jste neříkali pravdu. Vy již dávno nechápete, jaké jsou potřeby prostých lidí. A už vůbec nechápete, co to je, když těm, kteří se starají o své nemocné blízké, vyhrožujete vězením jen proto, že pro tyto své blízké pěstují léčivou rostlinu, která jako jediná je udržuje při životě, a kterou Vy jste pěstovat zákonem zakázali.

Já vím, že teď můžete říci, že to Vy ne, to naši poslanci a senátoři. Ano, v tom máte pravdu. Ale skutečně jen velmi malou částí. Já jsem totiž stále přesvědčený o tom, že pokud byste těm poslancům a senátorům vysvětlili, že celá ta obrovská a již více jak sto let trvající kampaň proti konopí, je od samého počátku vylhaná, a že konopí je skutečně zcela výjimečná léčivá rostlina, která pomáhá i tam, kde jiné, speciálně vyrobené chemické preparáty naprosto selhávají, tak by ty zákony, které nás dnes nutí je porušovat, již dávno zrušili.

Jenže Vy jste neudělali vůbec nic.

Každou chvíli Vás vidím v televizi, jak tam vyprávíte o tom, co všechno pro lidi této země děláte. Možná skutečně děláte hodně. Ale zcela určitě ne pro všechny lidi tohoto státu. Pro ty, kteří jsou na tom jako moje dcera, neděláte nic. Proč? Nebo se snad domníváte, že staří a na smrt nemocní lidé již snad ani lidé nejsou? Ale to snad ne.

Možná teď čekáte, že Vám k těm krásným svátkům vánočním nebudu přát nic pěkného, protože mám tisíce důvodů se na Vás hněvat. Jenže co by mi to pomohlo? Ostatně já ani nevím, proč se chováte tak, jako by Vám na těchto lidech nezáleželo. Možná jsou tito lidé naprosto mimo Vaše vnímání. Možná, že si takovou situaci, kdy Vás kvůli nepředstavitelným křečím a bolestem Vaše vlastní dítě prosí, abyste mu nějak pomohli zemřít, neumíte představit. Věřte mi ale, že udržování takového právního a nelidského stavu patří mezi ty největší lidské zrůdnosti.

Já přeji i Vám krásné a spokojené prožití svátků vánočních, a také Vám přeji hodně úspěchů ve Vaší práci pro tento stát a jeho obyvatele. Také Vám přeji, abyste se nikdy sami nedostali do podobné situace, v jaké jsme my, a spolu s námi tisíce a tisíce starých a nemocných lidí v tomto státě.

Vám, pane doktore Dienstbiere přeji, abyste se zamyslel nad situací, kterou jsem Vám tady popsal, a abyste ji srovnal s listinou práv a svobod člověka, kterou se tak rád a často zaštiťujete.

Vám, pane doktore Němečku přeji, abyste se zamyslel nad tím, jestli lékař na Vašem místě má skutečně myslet jen jako technokrat, nebo jestli stále ještě za každým nemocným má také vidět to, že ten nemocný je ještě stále člověkem.

Vám, pane doktore Pelikáne bych chtěl popřát i to, abyste se nezabýval jen právem, ale také spravedlností. Protože, víte, pane doktore, když to právo se se spravedlností nepotkává, když právo a spravedlnost nejsou dvě strany jedné a té samé mince, pak se z práva stává bezpráví. A ať se Vám to líbí či nikoliv, tak já, z pozice člověka, který musí porušovat zákony své země jen proto, aby pomohl své nemocné dceři, já tento stav v České republice za bezpráví považuji.

A Vám, pane Chovanče přeji, abyste se zamyslel nad situací těch starých a nemocných lidí, na které pak Vaši podřízení posílají své ozbrojence jen proto, aby vyhověli jednomu zlému a nelidskému zákonu, a to bez ohledu na to, co z jejich počínání vzejde.

Velmi Vás prosím, až skončí Vaše štědrovečerní večeře, až si rozdáte dárky v kruhu svých nejbližších, a až si sednete v klidu do křesla se skleničkou dobrého vína, zamyslete se i nad těmi lidmi a jejich problémy, které jsem vám tady popsal.

 

Zdeněk Majzlík

Nám. Mládeže 670

375 01 Týn nad Vltavou

Autor: Zdeněk Majzlík | čtvrtek 24.12.2015 16:25 | karma článku: 24,74 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis předsedovi České pirátské strany a předsedovi KDÚ-ČSL

Pane Ivane Bartoši a pane Marku Výborný. Včera, tedy 14. února 2024, jsem si v TV poslechl vaše vyjádření k zatím nepravomocnému osvobozujícímu rozsudku nad panem Andrejem Babišem v kauze „Čapí hnízdo“.

15.2.2024 v 11:05 | Karma: 42,00 | Přečteno: 2021x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Spěje Česko k selektivní totalitě?

Možná se Vám zdá titulek tohoto mého článku, kde spojuji totalitarizmus se selekcí, tedy možností výběru, jako nesmyslný. V totalitním systému žádná možnost výběru není.

22.6.2023 v 21:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 848x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Volební kampaň i nový prezident s pachutí.

Máme po volbách. Zvolili jsme si nového prezidenta. A přestože se nedomnívám, že by Česká republika byla republikou banánovou, většina obyvatel naší země je patrně jiného názoru. A tak nevolili politika, ale generála.

1.2.2023 v 13:02 | Karma: 35,79 | Přečteno: 2473x | Diskuse

Zdeněk Majzlík

Dopis rodině, přátelům a všem ostatním.

Vážená rodino, vážení přátelé, vážení všichni ti, se kterými jsem kdy vešel ve styk prostřednictvím emailu. Je možné, že z mnohých z Vás se po přečtení tohoto mého emailu, vzhledem k podivné době s podivnými zvyky, ve které žijeme

25.1.2023 v 19:30 | Karma: 32,55 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Když nová doba začne až příliš připomínat tu starou novou dobu.

Dnes dopoledne mi volal přítel. A byl docela vytočený. Jednoho svého příbuzného má v hustopečském hospici, honosícím se názvem „Domácí hospic Girasole“. a právě si na Novinky.cz přečetl článek:

24.1.2023 v 17:13 | Karma: 47,00 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přání oslavenci, a nejen jemu, k narozeninám.

Dnes má pan Babiš narozeniny. Je mu 68 let. A protože si tohoto podnikatele, politika, a hlavně člověka velmi vážím, poslal jsem mu toto přání:

2.9.2022 v 13:56 | Karma: 28,00 | Přečteno: 882x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

OTEVŘENÝ DOPIS (NEJEN) NOVINÁŘSKÉ OBCI

Je to již více jak 30 let, co v naší zemi padl totalitní komunistický režim. Po celou tuto dobu je nám, obyvatelům této země, Vámi, redaktory a novináři této země, dáváno najevo, že Vy jste jiní,

25.8.2022 v 18:07 | Karma: 30,83 | Přečteno: 702x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé nové a naprosto ekologické vozidlo pro případ nouze.

Stále čtu v novinách, a poslouchám v rádii i v televizi, jak hrozná doba se na nás valí. Nebude plyn, ropa, nafta ani benzín. Zastaví se veškerá doprava.

23.5.2022 v 16:05 | Karma: 21,08 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé znechucení z dění na Ukrajině.

Jsem velmi znechucený z toho, co se v současné době děje na Ukrajině. Skutečně jsem se domníval, že taková svinstva, jaká tam předvádí ta Putinovská soldateska, se již Evropě dít nemohou.

25.3.2022 v 10:23 | Karma: 25,19 | Přečteno: 985x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis ambasádě Ruské federace k situaci na Ukrajině.

Napsal jsem, poslal a zveřejnil otevřený dopis vedoucím činitelům EU, všem představitelům států, kteří jsou členy EU, a také představitelům všech států sdružených do paktu NATO,

15.3.2022 v 15:41 | Karma: 20,21 | Přečteno: 475x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé protiruské aktivity.

Včera jsem nejvyšším představitelům EU, nejvyšším představitelům jednotlivých států EU a nejvyšším představitelům států začleněných do NATO poslal přes jejich ambasády tento otevřený dopis:

14.3.2022 v 18:02 | Karma: 17,37 | Přečteno: 637x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Vladimir Vladimirovič Putin a západní civilizovaný svět.

Denně se v televizi díváme na to, jak ruské zločinecké hordy, které si říkají Ruská Armáda, ničí celé čtvrti měst a celá města bez ohledu na to, že zároveň vraždí civilní obyvatele v nich.

10.3.2022 v 11:20 | Karma: 18,37 | Přečteno: 518x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Ukrajina únor 2022, Vladimir Vladimirovič Putin a mé prozření.

Vždy jsem marně přemýšlel o tom, jak se mohlo stát, že se ve své naprosté většině tak vzdělaný národ, jakým Němci bezesporu v 30. letech 20. století byli,

28.2.2022 v 12:02 | Karma: 28,95 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Jen krátké zamyšlení nad inteligencí a tupostí, a hrdinstvím a zbabělostí.

Každý národ má ve svých řadách inteligenty i tupce, hrdiny i zbabělce. Inteligenti a hrdinové se shromažďují a vyjadřují svůj protest proti špatnostem obyčejně tehdy, kdy to moc, proti které protestují, zakazuje,

17.11.2021 v 11:02 | Karma: 27,54 | Přečteno: 594x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přednáška o konopí s incidentem.

Před dvěma dny, 18. října 2021 v 17 hodin, jsem měl přednášku o konopí v Městské knihovně v Písku. Ale než se dostanu k samotnému průběhu a výsledku přednášky, musím zmínit jinou věc.

20.10.2021 v 11:28 | Karma: 25,95 | Přečteno: 625x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Quo vadis Bohemica justitia?

Dne 5. října 2021 v osm hodin a třicet minut byla v soudní síni bruntálského okresního soudu započata nová cesta naší justice. V Bruntále byl zahájen soud s vydavatelem a šéfredaktorem velmi populárního magazínu LEGALIZACE,

15.10.2021 v 16:34 | Karma: 28,49 | Přečteno: 720x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Očkování ano či ne? V čem je problém?

V prosinci 2019 vypukla pandemie Covid 19. Dodnes není jasné, jestli příčinou jejího vzniku byli netopýři, nedbalost biochemiků z laboratoří v čínském Wu-chanu, nebo testovací záměr čínských pohlavárů.

15.8.2021 v 12:08 | Karma: 41,87 | Přečteno: 9874x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Omluva čtenářům mého blogu a facebooku.

Ne nadarmo se říká, že než člověk cokoliv vypustí z úst či pera, měl by nad tím aspoň chvíli přemýšlet.

30.7.2021 v 12:38 | Karma: 20,63 | Přečteno: 927x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přichází z Izraele druhý zázrak?

Jsou situace, kdy se i nevěřící modlí za to, aby se stal zázrak. Když vám jede vaše dítě na dovolenou k moři a jejich autobus skončí mimo dálnici na střeše, nebo

27.7.2021 v 13:31 | Karma: 30,53 | Přečteno: 1145x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis prezidentu České Policie genmjr. Mgr. Janu Švejdarovi.

(Tímto Otevřeným dopisem reaguji na velmi špatnou práci policie v případu podvodníka, který se nás pokusil okrást o velmi vysoké částky peněz. O případu jsem zde již psal.)

11.7.2021 v 13:07 | Karma: 44,47 | Přečteno: 9125x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 179
  • Celková karma 42,00
  • Průměrná čtenost 2060x
Dříve odpůrce drog. Dnes bojuji za legalizaci konopí k léčebným účelům, ale nejen k nim. Jsem přesvědčený o tom, že svobodný,dospělý a svéprávný člověk má právo se sám rozhodnout, jestli chce kouřit tabák, hulit konopí nebo pít alkohol v jakékoliv formě. Také jsem ale přesvědčený o tom, že takový člověk musí nést za všechna svá rozhodnutí plnou odpovědnost.

Seznam rubrik