Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konopí a dva dopisy dvěma ministrům

V neděli 3. ledna 2016 oznámil ministr zdravotnictví MUDr. Svatopluk Němeček na TV PRIMA dlouho již nemocnými očekávanou zprávu, že léčebné konopí bude pacientům hrazeno zdravotními pojišťovnami. Bohužel mi tam něco chybělo.

K rukám ministra zdravotnictví České republiky MUDr. Svatopluka Němečka.

Email odeslán dne 4. ledna 2016 v 13:34:21.

 

Vážený pane ministře.
Ve včerejším zpravodajství TV PRIMA, ve kterém jste spolu s Dr. Zábranským vystoupil i Vy, a ve kterém jsem jako pozadí figuroval i já se svou nemocnou dcerou, jste prohlásil, že léčebné konopí bude v brzké době v lékárnách hrazené zdravotními pojišťovnami.
Dnes jsem se celé dopoledne snažil zjistit nějaké bližší informace na Vašem ministerstvu a na SÚKL, ale bohužel marně. Nikdo není schopen ani naznačit, jestli to "v nejbližší době" znamená týdny, měsíce nebo další roky. Na SÚKLu mi jen sdělili, že nejdříve musí o tomto proběhnout správní řízení. Naprosto mi ale již nebyli schopni říci, kdy toto správní řízení proběhne, ani jak dlouho pak celá tato procedura může trvat.
Pane ministře. Já, jak Vy již víte, jsem v situaci, kdy musím pro svou dceru nelegálně pěstovat a zpracovávat konopí, protože jí žádné jiné léky nepomáhají, a toto mám potvrzené i dvěma odbornými lékařkami z oboru neurologie. Jednou z nich je MUDr. Iveta Nováková z RS centra Neurologické kliniky 1.LF UK a VFN v Praze, a druhou je MUDr. Eva Skrášková z Uh. Hradiště, která jako jedna z prvních lékařek v Česku získala oprávnění léčebné konopí předepisovat.
Pane ministře. Dcera bude od tohoto měsíce již trvale umístěna do léčebného ústavu. Tam ji měsíční pobyt bude stát asi 12.000 Kč. Její plný invalidní důchod je ale jen ve výši 8.200 Kč. Rozdíl v platbě za pobyt a další věci jí budeme muset hradit my, jako její rodiče. Jenže nám je sedmdesát let a také žijeme jen ze starobních důchodů, a samozřejmě tady nebudeme věčně.
Proto se, vážený pane ministře obracím na Vás se žádostí o zodpovězení několika, pro nás velmi důležitých otázek:
1) Kdy, podle Vás a Vašeho ministerstva, bude léčebné konopí v lékárnách hrazené? Domníváte se, že to bude v rozmezí týdnů, měsíců nebo až několika let?
2) Počítáte s tím že nemajetní pacienti toto léčebné konppí budou mít hrazené plně?
3) Pokud toto nenastane již během letošního roku, co mám udělat pro to, abych toto konopí pro svou dceru směl pěstovat legálně, a ne tak, jako doposud, s neustálým strachem z toho, že mne přijde zatknout policie a vypěstované konopí dceři seberou.
Pane ministře. Já nepatřím k lidem, kteří chtějí neustále někoho obtěžovat a neustále do něčeho rýpat, a také nechci s konopím kšeftovat. Já mám jen těžce nemocnou dceru, které zákony této země zakazují se léčit tím jediným léčebným prostředkem, který jí ještě pomáhá. Jsem její otec, a nemohu se rozhodovat, jestli jí tu léčivou látku opatřím nebo jestli ji nechám zemřít v křečích a bolestech. Já prostě pomoci musím.
Prosím, odpovězte mi na položené otázky a poraďte mi, jak mám legálně opatřovat pro dceru léčebné konopí do doby, než Vámi v TV PRIMA slíbená skutečnost - tedy léčebné konopí v lékárnách hrazené zdravotními pojišťovnami, nastane.
Děkuji Vám a přeji Vám, abyste se ani Vy, ani nikdo z lidí, které Vy máte rád, nikdy nedostali do situace, v jaké je naše dcera, a v jaké jsme, díky nesmyslným a nelidským zákonům naší země, dnes my.
S úctou
Zdeněk Majzlík

 

K rukám ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Roberta Pelikána.

Email odeslán dne 4. ledna 2016 v 13:11:53.

 

Vážený pane ministře.
Ve včerejším zpravodajství TV PRIMA, ve kterém spolu s Dr. Zábranským vystoupil i ministr zdravotnictví MUDr. Svatopluk Němeček, a ve kterém jsem jako pozadí figuroval i já se svou nemocnou dcerou, pan ministr Němeček prohlásil, že léčebné konopí bude v brzké době v lékárnách hrazené zdravotními pojišťovnami.
Dnes jsem se celé dopoledne snažil zjistit nějaké bližší informace na Ministerstvu zdravotnictví a na SÚKL, ale bohužel marně. Nikdo není schopen ani naznačit, jestli to "v nejbližší době" znamená týdny, měsíce nebo další roky. Na SÚKLu mi jen sdělili, že nejdříve musí o tomto proběhnout správní řízení. Naprosto mi ale již nebyli schopni říci, kdy toto správní řízení proběhne, ani jak dlouho pak celá tato procedura může trvat.
Pane ministře. Já, jak Vy již víte, jsem v situaci, kdy musím pro svou dceru nelegálně pěstovat a zpracovávat konopí, protože jí žádné jiné léky nepomáhají, a toto mám potvrzené i dvěma odbornými lékařkami z oboru neurologie. Jednou z nich je MUDr. Iveta Nováková z RS centra Neurologické kliniky 1.LF UK a VFN v Praze, a druhou je MUDr. Eva Skrášková z Uh. Hradiště, která jako jedna z prvních lékařek v Česku získala oprávnění léčebné konopí předepisovat.
Pane ministře. Dcera bude od tohoto měsíce již trvale umístěna do léčebného ústavu. Tam ji měsíční pobyt bude stát asi 12.000 Kč. Její plný invalidní důchod je ale jen ve výši 8.200 Kč. Rozdíl v platbě za pobyt a další věci jí budeme muset hradit my, jako její rodiče. Jenže nám je sedmdesát let a také žijeme jen ze starobních důchodů, a samozřejmě tady nebudeme věčně.
Pokud v letošním roce nenastane ta ministrem Němečkem slíbená situace, kdy by léčebné konopí bylo v lékárnách pro nemajetné pacienty hrazené, tak já budu muset opět pro svou dceru to konopí pěstovat a zpracovávat sám.
Jak to mám ale udělat, abych tím zároveň neporušoval zákony nyší země?
Já je  porušovat nechci. To konopí ale pro svou dceru opatřit musím. Koupit ho v lékárně ani s platným receptem nemohu, protože to přesahuje možnosti nejen nás, jako důchodců, ale naprosté většiny lidí v našem státě. Existuje nějaká možnost, jak udělat v takovém případě, jako je ten náš, výjimku ze zákona a umožnit mi pro dceru to léčivé konopí pěstovat legálně, nebo je pro právní řád našeho státu přijatelnější, aby rodiče v takových případech nechávali své děti zemřít v nepředstavitelných bolestech a křečích?
Děkuji Vám, a přeji Vám, abyste se ani Vy, ani nikdo z lidí, které Vy máte rád, nikdy nedostali do situace, v jaké je naše dcera, a v jaké jsme, díky nesmyslným a nelidským zákonům naší země, dnes my.
S úctou
Zdeněk Majzlík

Autor: Zdeněk Majzlík | pondělí 4.1.2016 13:55 | karma článku: 28,02 | přečteno: 1029x
  • Další články autora

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis předsedovi České pirátské strany a předsedovi KDÚ-ČSL

Pane Ivane Bartoši a pane Marku Výborný. Včera, tedy 14. února 2024, jsem si v TV poslechl vaše vyjádření k zatím nepravomocnému osvobozujícímu rozsudku nad panem Andrejem Babišem v kauze „Čapí hnízdo“.

15.2.2024 v 11:05 | Karma: 42,00 | Přečteno: 2024x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Spěje Česko k selektivní totalitě?

Možná se Vám zdá titulek tohoto mého článku, kde spojuji totalitarizmus se selekcí, tedy možností výběru, jako nesmyslný. V totalitním systému žádná možnost výběru není.

22.6.2023 v 21:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 849x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Volební kampaň i nový prezident s pachutí.

Máme po volbách. Zvolili jsme si nového prezidenta. A přestože se nedomnívám, že by Česká republika byla republikou banánovou, většina obyvatel naší země je patrně jiného názoru. A tak nevolili politika, ale generála.

1.2.2023 v 13:02 | Karma: 35,79 | Přečteno: 2474x | Diskuse

Zdeněk Majzlík

Dopis rodině, přátelům a všem ostatním.

Vážená rodino, vážení přátelé, vážení všichni ti, se kterými jsem kdy vešel ve styk prostřednictvím emailu. Je možné, že z mnohých z Vás se po přečtení tohoto mého emailu, vzhledem k podivné době s podivnými zvyky, ve které žijeme

25.1.2023 v 19:30 | Karma: 32,55 | Přečteno: 1188x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Když nová doba začne až příliš připomínat tu starou novou dobu.

Dnes dopoledne mi volal přítel. A byl docela vytočený. Jednoho svého příbuzného má v hustopečském hospici, honosícím se názvem „Domácí hospic Girasole“. a právě si na Novinky.cz přečetl článek:

24.1.2023 v 17:13 | Karma: 47,00 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 179
  • Celková karma 42,00
  • Průměrná čtenost 2060x
Dříve odpůrce drog. Dnes bojuji za legalizaci konopí k léčebným účelům, ale nejen k nim. Jsem přesvědčený o tom, že svobodný,dospělý a svéprávný člověk má právo se sám rozhodnout, jestli chce kouřit tabák, hulit konopí nebo pít alkohol v jakékoliv formě. Také jsem ale přesvědčený o tom, že takový člověk musí nést za všechna svá rozhodnutí plnou odpovědnost.

Seznam rubrik