Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Léčebné konopí pro Martinu Kafkovou - poděkování.

Stávají se události, které si pak lidé dlouho připomínají jako přelomové. Události, které změní i to, co se zdálo být naprosto nezměnitelné.

My se již dlouho pereme s naším zdravotním systémem, a vlastně s celým státním aparátem o to, aby naše dcera mohla mírnit symptomy své neléčitelné nemoci zakázanou rostlinou, protože nic jiného, než tato rostlina, jí již dlouhé roky nepomáhá. Já jsem v posledních více jak devíti letech postupně kontaktoval prakticky všechny mocné tohoto státu, ale bylo to marné. Někteří nám vyjádřili svou účast, jiní mi vyjmenovali všechny paragrafy, které pěstováním konopí pro svou dceru porušuji, a sdělili mi, kolik let vězení za to mohu dostat. Někdy to bylo hodně zoufalé.

Samozřejmě jsme si uvědomovali, že nejlepším způsobem, jak bojovat za dceru dál by bylo, kdybychom vše mohli řešit soudní cestou. Jenže na to jsme neměli dost financí. Nehledě k tomu, že když jsem sháněl informace o možnosti podání žaloby na Českou republiku jako stát, tak mi soudkyně Krajského soudu v Českých Budějovicích řekla, že je to nesmysl, a pokud by ona dostala na svůj stůl takovou žalobu, tak ji musí z toho stolu smést a naopak obvinit mne, protože stát žádný zákon neporušuje, zato já jich porušuji hned několik.

Jednou z organizací, které jsem oslovil, byla i Liga lidských práv v Brně. To bylo 22. srpna roku 2013. Odpověděli mi s tím, že se o něco pokusí. Po dřívějších zkušenostech s jinými  organizacemi jsem tomu moc nevěřil. Jenže v září roku 2015 mi napsali, že se nám asi někdo brzy ozve.

2. října téhož roku v 17 hodin a 20 minut jsem dostal email z brněnské advokátní kanceláře VFH Vašíček a partneři s.r.o. Chtěli vědět, jestli bychom souhlasili s poskytnutím jejich bezplatných právních služeb při řešení našeho případu, a pokud ano, tak abych jim podrobně popsal všechny skutečnosti a abych jim poslal materiály, které k tomu mám. Podepsaný byl Mgr. Michal Vítek, advokátní koncipient.

2. října roku 2015. To je ten den, kdy řešení toho našeho velkého problému přešlo z roviny emocí do roviny tvrdé a profesionální obhajoby lidských práv jednoho nemocného a zcela bezmocného človíčka, jakým byla a stále je naše dcera Martina.

Pan magistr Vítek se nejdříve snažil domluvit s VZP na tom, aby Martině na odběr léčebného konopí  z lékárny poskytla svou 100% spoluúčast. Argumentoval tím, že dva odborní lékaři podepsali, že konopí je pro ni skutečně tím jediným lékem, který jí ještě pomáhá. Ale neuspěl. Tak podal na VZP žalobu ke Správnímu soudu, a ten vyhrál. VZP musela zaplatit soudní náklady a dostala soudem nařízeno, že s námi musí vejít znovu v jednání. To ale VZP neudělala. Podal tedy další žalobu k témuž soudu, ale protože se poměrně dlouho nic nedělo, podal ještě žalobu k Ústavnímu soudu. Ústavní soud popohnal Správní soud a ten promptně nařídil nové jednání. Tam ale již VZP došla s návrhem na ukončení sporu s tím, že Martině měsíčně proplatí 180g léčebného konopí.

Jak se dá za takovou pomoc poděkovat? Za tři a půl roku práce nesnadné práce?

Martina panu magistrovi v rámci rehabilitační péče upletla košík a vytvořila keramickou sošku mírně výstřední dívky, k níž se asi tak trochu inspirovala sama sebou. Já nemám ty problémy, které má moje dcera. Obě ruce mám zdravé. Nedělá mi problémy cokoliv uchopit a manipulovat s tím. Taky nepotřebuji k otevření své dlaně hranu stolu nebo dokonce pomoc asistenta. Přesto bych nic takového udělat nedokázal. Svou dceru proto velmi obdivuji. Tak snad se její výrobky budou líbit. Mně pak nezbývá než jen poděkovat.

"Vážený pane magistře, já, moje manželka a hlavně naše dcera Martina Vám, a všem Vaším kolegům a kolegyním, kteří se na řešení našeho případu podíleli, tímto vyjadřujeme naše velké poděkování. Díky Vám jsme poznali, že i bezmocní a na okraj společnosti odstrčení zcela invalidní lidé se mohou v našem státě dobrat svého práva. Škoda, že je to tak obtížné. Udělal jste velkou práci, jejímž výsledkem není jen pomoc nám a naší dceři. Ukázal jste cestu, po které se nyní mohou vydat ty tisíce dalších, kteří jsou mnohdy v ještě horším stavu, než je naše dcera Martina. Ještě jednou Vám moc děkujeme."

Zdeněk Majzlík, Týn nad Vltavou

 

Autor: Zdeněk Majzlík | pátek 19.4.2019 18:04 | karma článku: 29,35 | přečteno: 720x
  • Další články autora

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis předsedovi České pirátské strany a předsedovi KDÚ-ČSL

Pane Ivane Bartoši a pane Marku Výborný. Včera, tedy 14. února 2024, jsem si v TV poslechl vaše vyjádření k zatím nepravomocnému osvobozujícímu rozsudku nad panem Andrejem Babišem v kauze „Čapí hnízdo“.

15.2.2024 v 11:05 | Karma: 42,00 | Přečteno: 2021x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Spěje Česko k selektivní totalitě?

Možná se Vám zdá titulek tohoto mého článku, kde spojuji totalitarizmus se selekcí, tedy možností výběru, jako nesmyslný. V totalitním systému žádná možnost výběru není.

22.6.2023 v 21:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 848x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Volební kampaň i nový prezident s pachutí.

Máme po volbách. Zvolili jsme si nového prezidenta. A přestože se nedomnívám, že by Česká republika byla republikou banánovou, většina obyvatel naší země je patrně jiného názoru. A tak nevolili politika, ale generála.

1.2.2023 v 13:02 | Karma: 35,79 | Přečteno: 2473x | Diskuse

Zdeněk Majzlík

Dopis rodině, přátelům a všem ostatním.

Vážená rodino, vážení přátelé, vážení všichni ti, se kterými jsem kdy vešel ve styk prostřednictvím emailu. Je možné, že z mnohých z Vás se po přečtení tohoto mého emailu, vzhledem k podivné době s podivnými zvyky, ve které žijeme

25.1.2023 v 19:30 | Karma: 32,55 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Když nová doba začne až příliš připomínat tu starou novou dobu.

Dnes dopoledne mi volal přítel. A byl docela vytočený. Jednoho svého příbuzného má v hustopečském hospici, honosícím se názvem „Domácí hospic Girasole“. a právě si na Novinky.cz přečetl článek:

24.1.2023 v 17:13 | Karma: 47,00 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přání oslavenci, a nejen jemu, k narozeninám.

Dnes má pan Babiš narozeniny. Je mu 68 let. A protože si tohoto podnikatele, politika, a hlavně člověka velmi vážím, poslal jsem mu toto přání:

2.9.2022 v 13:56 | Karma: 28,00 | Přečteno: 882x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

OTEVŘENÝ DOPIS (NEJEN) NOVINÁŘSKÉ OBCI

Je to již více jak 30 let, co v naší zemi padl totalitní komunistický režim. Po celou tuto dobu je nám, obyvatelům této země, Vámi, redaktory a novináři této země, dáváno najevo, že Vy jste jiní,

25.8.2022 v 18:07 | Karma: 30,83 | Přečteno: 702x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé nové a naprosto ekologické vozidlo pro případ nouze.

Stále čtu v novinách, a poslouchám v rádii i v televizi, jak hrozná doba se na nás valí. Nebude plyn, ropa, nafta ani benzín. Zastaví se veškerá doprava.

23.5.2022 v 16:05 | Karma: 21,08 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé znechucení z dění na Ukrajině.

Jsem velmi znechucený z toho, co se v současné době děje na Ukrajině. Skutečně jsem se domníval, že taková svinstva, jaká tam předvádí ta Putinovská soldateska, se již Evropě dít nemohou.

25.3.2022 v 10:23 | Karma: 25,19 | Přečteno: 985x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis ambasádě Ruské federace k situaci na Ukrajině.

Napsal jsem, poslal a zveřejnil otevřený dopis vedoucím činitelům EU, všem představitelům států, kteří jsou členy EU, a také představitelům všech států sdružených do paktu NATO,

15.3.2022 v 15:41 | Karma: 20,21 | Přečteno: 475x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé protiruské aktivity.

Včera jsem nejvyšším představitelům EU, nejvyšším představitelům jednotlivých států EU a nejvyšším představitelům států začleněných do NATO poslal přes jejich ambasády tento otevřený dopis:

14.3.2022 v 18:02 | Karma: 17,37 | Přečteno: 637x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Vladimir Vladimirovič Putin a západní civilizovaný svět.

Denně se v televizi díváme na to, jak ruské zločinecké hordy, které si říkají Ruská Armáda, ničí celé čtvrti měst a celá města bez ohledu na to, že zároveň vraždí civilní obyvatele v nich.

10.3.2022 v 11:20 | Karma: 18,37 | Přečteno: 518x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Ukrajina únor 2022, Vladimir Vladimirovič Putin a mé prozření.

Vždy jsem marně přemýšlel o tom, jak se mohlo stát, že se ve své naprosté většině tak vzdělaný národ, jakým Němci bezesporu v 30. letech 20. století byli,

28.2.2022 v 12:02 | Karma: 28,95 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Jen krátké zamyšlení nad inteligencí a tupostí, a hrdinstvím a zbabělostí.

Každý národ má ve svých řadách inteligenty i tupce, hrdiny i zbabělce. Inteligenti a hrdinové se shromažďují a vyjadřují svůj protest proti špatnostem obyčejně tehdy, kdy to moc, proti které protestují, zakazuje,

17.11.2021 v 11:02 | Karma: 27,54 | Přečteno: 594x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přednáška o konopí s incidentem.

Před dvěma dny, 18. října 2021 v 17 hodin, jsem měl přednášku o konopí v Městské knihovně v Písku. Ale než se dostanu k samotnému průběhu a výsledku přednášky, musím zmínit jinou věc.

20.10.2021 v 11:28 | Karma: 25,95 | Přečteno: 625x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Quo vadis Bohemica justitia?

Dne 5. října 2021 v osm hodin a třicet minut byla v soudní síni bruntálského okresního soudu započata nová cesta naší justice. V Bruntále byl zahájen soud s vydavatelem a šéfredaktorem velmi populárního magazínu LEGALIZACE,

15.10.2021 v 16:34 | Karma: 28,49 | Přečteno: 720x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Očkování ano či ne? V čem je problém?

V prosinci 2019 vypukla pandemie Covid 19. Dodnes není jasné, jestli příčinou jejího vzniku byli netopýři, nedbalost biochemiků z laboratoří v čínském Wu-chanu, nebo testovací záměr čínských pohlavárů.

15.8.2021 v 12:08 | Karma: 41,87 | Přečteno: 9874x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Omluva čtenářům mého blogu a facebooku.

Ne nadarmo se říká, že než člověk cokoliv vypustí z úst či pera, měl by nad tím aspoň chvíli přemýšlet.

30.7.2021 v 12:38 | Karma: 20,63 | Přečteno: 927x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přichází z Izraele druhý zázrak?

Jsou situace, kdy se i nevěřící modlí za to, aby se stal zázrak. Když vám jede vaše dítě na dovolenou k moři a jejich autobus skončí mimo dálnici na střeše, nebo

27.7.2021 v 13:31 | Karma: 30,53 | Přečteno: 1145x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis prezidentu České Policie genmjr. Mgr. Janu Švejdarovi.

(Tímto Otevřeným dopisem reaguji na velmi špatnou práci policie v případu podvodníka, který se nás pokusil okrást o velmi vysoké částky peněz. O případu jsem zde již psal.)

11.7.2021 v 13:07 | Karma: 44,47 | Přečteno: 9125x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 179
  • Celková karma 42,00
  • Průměrná čtenost 2060x
Dříve odpůrce drog. Dnes bojuji za legalizaci konopí k léčebným účelům, ale nejen k nim. Jsem přesvědčený o tom, že svobodný,dospělý a svéprávný člověk má právo se sám rozhodnout, jestli chce kouřit tabák, hulit konopí nebo pít alkohol v jakékoliv formě. Také jsem ale přesvědčený o tom, že takový člověk musí nést za všechna svá rozhodnutí plnou odpovědnost.

Seznam rubrik