Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jednoduchá hydroponie slovem i obrazem.

Při pěstování čehokoliv v půdě nám vznikají různé problémy, které musíme řešit. Nebudu jmenovat všechny, ale zmíním se jen o těch, které každý rok nazlobily mne. Asi bych je shrnul do těchto otázek:
  • Mám půdu dobře připravenu?
  • Když přihnojuji, nepřeháním to?
  • Opět budu muset někoho shánět na zalévání, když pojedu na dva týdny na dovolenou?

Jistě, všechno se dá řešit. Mohu si nechat za patřičný peníz udělat rozbor půdy a hnojit podle jeho výsledku. Na zalévání určitě někoho seženu, ale vždy mám z toho nepříjemný pocit, že jej obtěžuji.

V loňském roce jsem na Cannafestu obdivoval hydroponické jednotky. Byly perfektní. Jenže poněkud mimo finanční možnosti českého důchodce. Tak jsem se rozhodl, že si malou hydroponickou jednotku vyrobím sám, a to za co nejmenší peníz.

Co jsem potřeboval?

Třiceti litrový kbelík, alobal na jeho obalení kvůli zmírnění jeho zahřívání sluncem, malé čerpadlo z domácí fontánky, 25 cm dlouhou hadici o světlosti 11 mm, tři 20 cm dlouhé hadičky o světlosti 4 mm, tři tenkostěnné květináče, tři svářecí autogenní dráty pro výrobu nosné konstrukce květináčů, pytlík keramzitu, koncentrát hnojiva pro hydroponii od firmy Mills, a samozřejmě tři semínka konopí. V e-shopu jsem si po konzultacích vybral semínka automatů odrůdy s velmi vysokým CBD, ale s naprosto mizivým THC tak, abych neporušil zákon.

Naklíčit v kokosových tabletách jsem je dal 3. dubna.

Do práce jsem se dal 7. května. Kbelík jsem obalil alobalem, aby se na slunci obsah kbelíku příliš nepřehříval. Svářecí dráty jsem ohnul do tvaru pravoúhlého „U“, zkrátil jsem je na výšku 20 cm a vázacím drátem jsem je spojil do trojbokého stojanu. Pak jsem ho vložil do kbelíku. Do silnější hadice jsem silikonem vlepil tři tenčí hadičky tak, aby svíraly 120°úhel. Po zaschnutí jsem druhý konec hadičky nasadil na čerpadlo a odzkoušel ve vodě. Fungovalo to perfektně. Čerpadlo i s hadičkami jsem dal na dno kbelíku, na konstrukci jsem umístil květináče částečně zaplněné keramzitem, vložil jsem do nich předpěstované sazeničky a dosypal keramzitem tak, aby celá tableta byly krytá. Pak jsem do kbelíku nalil prvních dvanáct litrů namíchaného hnojiva.

Původně jsem chtěl hned vše nechat venku. Jenže neustále byly hlášeny velké bouřky s kroupami, a tak tato má zkušební amatérská jednotka putovala do skleníku. Čerpadlo jsem zapojil do elektřiny a pak jsem se již jen kochal. Fungovalo to vše perfektně.

Ven ze skleníku jsem vše přestěhoval 1. června. Z počátku jsem horní část kbelíku neměl nijak krytou. To se vzhledem k následným vydatným dešťům ukázalo jako ne dobré. Namíchané hnojivo bylo těmito dešti neustále ředěno, a tak jsem ze starého podlahového gumolitu vyrobil provizorní kryt. Stačilo to.

20. července jsem pokus ukončil. Kytky byly nádherné. Celou jednotku jsem přenesl na pracovní stůl a kytky i s květináči a nosnou konstrukcí jsem vyndal ven. Jinak to ani nešlo. Mohutný kořenový systém vše perfektně držel pohromadě. Přišel závěr.

Na konec bych chtěl říci, že s tímto svým pokusem jsem velmi spokojený. Okolo kytek, zasazených přímo v půdě, je mnohem více starostí. Tady jsem si jen dopředu, vždy dle návodu, namíchal hnojivo, které jsem pak jen dle potřeby doplňoval. A skutečně ještě v polovině června jsme si mohli dovolit na týden odjet, aniž bych někoho musel domlouvat „na zalévání“. Ale bylo to tak, tak. Než jsme odjížděli, bylo ho v kbelíku čtrnáct litrů. Když jsme se po osmi dnech vrátili, byly ho na dně sotva dva litry. Nejdříve jsem se lekl, že kbelík je někde porušený. Ale nebyl. Pak mi to došlo. Ty tři kytky dokázaly každých čtyřiadvacet hodin přes své listy vypustit do ovzduší v průměru 1,5 litru vody. Samozřejmě, že jsem honem doplnil nový roztok hnojiva a pak jsem každý den kontroloval, jaký byl úbytek. Denně se zvyšoval. A těsně před ukončením tohoto pokusu to již byly 4 litry za 24 hodin. I tento můj malý pokus názorně ukazuje, jak vydatně rostliny odparem přes listy obohacují naše ovzduší vláhou. Toto byly jen tři malé rostliny. Kolik té vláhy do ovzduší uvolní celý les, nebo celé pole konopí.

Co z toho všeho vyplývá?

Pěstování pomocí hydroponie je skvělá věc. Máte méně starostí a úroda je větší.

Pokud to ale chcete dělat proto, abyste třeba mohli odjet na dvoutýdenní dovolenou, potřebujete mít větší nádrž s roztokem hnojiva, nebo v takové hydroponické jednotce, jakou jsem si vyrobil já, pěstovat jen jednu kytku. Samozřejmě by šlo vedle této jednotky postavit ještě jeden velký kbelík s roztokem hnojiva, a z něj pak ubývající roztok pomocí dalšího čerpadýlka a hladinového stykače doplňovat.

Na vše, co jsem Vám tady říkal, se můžete podívat i na přiložených fotkách.

Nevím jak vám, ale mně se to líbilo.

Můj pokus s hydroponií.

 

Autor: Zdeněk Majzlík | sobota 1.8.2020 16:30 | karma článku: 16,81 | přečteno: 1358x
  • Další články autora

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis předsedovi České pirátské strany a předsedovi KDÚ-ČSL

Pane Ivane Bartoši a pane Marku Výborný. Včera, tedy 14. února 2024, jsem si v TV poslechl vaše vyjádření k zatím nepravomocnému osvobozujícímu rozsudku nad panem Andrejem Babišem v kauze „Čapí hnízdo“.

15.2.2024 v 11:05 | Karma: 42,00 | Přečteno: 2023x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Spěje Česko k selektivní totalitě?

Možná se Vám zdá titulek tohoto mého článku, kde spojuji totalitarizmus se selekcí, tedy možností výběru, jako nesmyslný. V totalitním systému žádná možnost výběru není.

22.6.2023 v 21:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 848x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Volební kampaň i nový prezident s pachutí.

Máme po volbách. Zvolili jsme si nového prezidenta. A přestože se nedomnívám, že by Česká republika byla republikou banánovou, většina obyvatel naší země je patrně jiného názoru. A tak nevolili politika, ale generála.

1.2.2023 v 13:02 | Karma: 35,79 | Přečteno: 2473x | Diskuse

Zdeněk Majzlík

Dopis rodině, přátelům a všem ostatním.

Vážená rodino, vážení přátelé, vážení všichni ti, se kterými jsem kdy vešel ve styk prostřednictvím emailu. Je možné, že z mnohých z Vás se po přečtení tohoto mého emailu, vzhledem k podivné době s podivnými zvyky, ve které žijeme

25.1.2023 v 19:30 | Karma: 32,55 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Když nová doba začne až příliš připomínat tu starou novou dobu.

Dnes dopoledne mi volal přítel. A byl docela vytočený. Jednoho svého příbuzného má v hustopečském hospici, honosícím se názvem „Domácí hospic Girasole“. a právě si na Novinky.cz přečetl článek:

24.1.2023 v 17:13 | Karma: 47,00 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přání oslavenci, a nejen jemu, k narozeninám.

Dnes má pan Babiš narozeniny. Je mu 68 let. A protože si tohoto podnikatele, politika, a hlavně člověka velmi vážím, poslal jsem mu toto přání:

2.9.2022 v 13:56 | Karma: 28,00 | Přečteno: 882x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

OTEVŘENÝ DOPIS (NEJEN) NOVINÁŘSKÉ OBCI

Je to již více jak 30 let, co v naší zemi padl totalitní komunistický režim. Po celou tuto dobu je nám, obyvatelům této země, Vámi, redaktory a novináři této země, dáváno najevo, že Vy jste jiní,

25.8.2022 v 18:07 | Karma: 30,83 | Přečteno: 702x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé nové a naprosto ekologické vozidlo pro případ nouze.

Stále čtu v novinách, a poslouchám v rádii i v televizi, jak hrozná doba se na nás valí. Nebude plyn, ropa, nafta ani benzín. Zastaví se veškerá doprava.

23.5.2022 v 16:05 | Karma: 21,08 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé znechucení z dění na Ukrajině.

Jsem velmi znechucený z toho, co se v současné době děje na Ukrajině. Skutečně jsem se domníval, že taková svinstva, jaká tam předvádí ta Putinovská soldateska, se již Evropě dít nemohou.

25.3.2022 v 10:23 | Karma: 25,19 | Přečteno: 985x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis ambasádě Ruské federace k situaci na Ukrajině.

Napsal jsem, poslal a zveřejnil otevřený dopis vedoucím činitelům EU, všem představitelům států, kteří jsou členy EU, a také představitelům všech států sdružených do paktu NATO,

15.3.2022 v 15:41 | Karma: 20,21 | Přečteno: 475x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé protiruské aktivity.

Včera jsem nejvyšším představitelům EU, nejvyšším představitelům jednotlivých států EU a nejvyšším představitelům států začleněných do NATO poslal přes jejich ambasády tento otevřený dopis:

14.3.2022 v 18:02 | Karma: 17,37 | Přečteno: 637x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Vladimir Vladimirovič Putin a západní civilizovaný svět.

Denně se v televizi díváme na to, jak ruské zločinecké hordy, které si říkají Ruská Armáda, ničí celé čtvrti měst a celá města bez ohledu na to, že zároveň vraždí civilní obyvatele v nich.

10.3.2022 v 11:20 | Karma: 18,37 | Přečteno: 518x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Ukrajina únor 2022, Vladimir Vladimirovič Putin a mé prozření.

Vždy jsem marně přemýšlel o tom, jak se mohlo stát, že se ve své naprosté většině tak vzdělaný národ, jakým Němci bezesporu v 30. letech 20. století byli,

28.2.2022 v 12:02 | Karma: 28,95 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Jen krátké zamyšlení nad inteligencí a tupostí, a hrdinstvím a zbabělostí.

Každý národ má ve svých řadách inteligenty i tupce, hrdiny i zbabělce. Inteligenti a hrdinové se shromažďují a vyjadřují svůj protest proti špatnostem obyčejně tehdy, kdy to moc, proti které protestují, zakazuje,

17.11.2021 v 11:02 | Karma: 27,54 | Přečteno: 594x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přednáška o konopí s incidentem.

Před dvěma dny, 18. října 2021 v 17 hodin, jsem měl přednášku o konopí v Městské knihovně v Písku. Ale než se dostanu k samotnému průběhu a výsledku přednášky, musím zmínit jinou věc.

20.10.2021 v 11:28 | Karma: 25,95 | Přečteno: 625x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Quo vadis Bohemica justitia?

Dne 5. října 2021 v osm hodin a třicet minut byla v soudní síni bruntálského okresního soudu započata nová cesta naší justice. V Bruntále byl zahájen soud s vydavatelem a šéfredaktorem velmi populárního magazínu LEGALIZACE,

15.10.2021 v 16:34 | Karma: 28,49 | Přečteno: 720x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Očkování ano či ne? V čem je problém?

V prosinci 2019 vypukla pandemie Covid 19. Dodnes není jasné, jestli příčinou jejího vzniku byli netopýři, nedbalost biochemiků z laboratoří v čínském Wu-chanu, nebo testovací záměr čínských pohlavárů.

15.8.2021 v 12:08 | Karma: 41,87 | Přečteno: 9874x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Omluva čtenářům mého blogu a facebooku.

Ne nadarmo se říká, že než člověk cokoliv vypustí z úst či pera, měl by nad tím aspoň chvíli přemýšlet.

30.7.2021 v 12:38 | Karma: 20,63 | Přečteno: 927x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přichází z Izraele druhý zázrak?

Jsou situace, kdy se i nevěřící modlí za to, aby se stal zázrak. Když vám jede vaše dítě na dovolenou k moři a jejich autobus skončí mimo dálnici na střeše, nebo

27.7.2021 v 13:31 | Karma: 30,53 | Přečteno: 1145x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis prezidentu České Policie genmjr. Mgr. Janu Švejdarovi.

(Tímto Otevřeným dopisem reaguji na velmi špatnou práci policie v případu podvodníka, který se nás pokusil okrást o velmi vysoké částky peněz. O případu jsem zde již psal.)

11.7.2021 v 13:07 | Karma: 44,47 | Přečteno: 9125x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 179
  • Celková karma 42,00
  • Průměrná čtenost 2060x
Dříve odpůrce drog. Dnes bojuji za legalizaci konopí k léčebným účelům, ale nejen k nim. Jsem přesvědčený o tom, že svobodný,dospělý a svéprávný člověk má právo se sám rozhodnout, jestli chce kouřit tabák, hulit konopí nebo pít alkohol v jakékoliv formě. Také jsem ale přesvědčený o tom, že takový člověk musí nést za všechna svá rozhodnutí plnou odpovědnost.

Seznam rubrik