Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konopí a příběh jedné rostliny.

Ještě v době, kdy bylo léčebné konopí pro svou nehoráznou cenu 250 až 350 Kč za gram pro naši dceru naprosto nedostupným lékem, jsem ho pro ni pěstoval sám. Sice nelegálně, ale

 to mne netrápilo. Když potřebujete ten jediný lék, který ještě vašemu dítěti pomáhá, a nějací podivně myslící zákonodárci na něj svým stupidním rozhodnutím vyhlásí klatbu a hrozí vám za její porušení dlouholetým vězením, tak je prostě pošlete do háje a ten lék seženete. V tomto případě lépe řečeno vypěstujete. Protože co je přednější? Hloupý zákon, nebo život vašeho blízkého? Já mám v tomto jasno.

Nejdříve jsem ho pěstoval na své zahradě. Je za městem, je tam klid, a sousedům to nijak nevadilo. Spíše mi fandili. Pak nás ale vykradli.  Kytky sice ještě nebyly zralé, takže nebyly k ničemu, ale to zlodějům nevadilo. Asi to byli velcí „odborníci“. Náhradu jsem získal od přátel a další rok jsem dal na plot plakáty s vysvětlením, že to konopí pěstuji pro nemocnou dceru. Taky jsem přidal prosbu, aby nám ho již nebrali. Nepomohlo to. A tak jsem začal pěstovat po známých.

Teď již tuto starost nemám. Martina dostává léčebné konopí z lékárny v kvalitě, jaké bych sám nikdy nedosáhl. S manželkou ho pak již jen zpracujeme do podoby, která dceři nejvíce vyhovuje a pomáhá.

Jednou z těch známých, u kterých jsem pěstoval, je i paní z blízké vesnice. Letos na jaře zavolala, že ač v loňském roce konopí nepěstovala, tak jí začala malá rostlinka růst přímo uprostřed cestičky mezi záhony. A jestli prý ji chci, protože ona jí tam velmi překáží již teď, natož až bude „dospělá“. Nepotřeboval jsem ji, ale bylo mi líto, že by hned z počátku svého života měla skončit v kompostu. Tak jsem si pro ni přijel. Již dříve jsem chtěl udělat pokus s důslednějším zaštipováním, a tak jsem to bral jako poňouknutí seshora, abych to již neodkládal. Vlastně doslova, protože je jasné, že tuto kytku zasadili ptáci.

Na zahradě mám z pletiva vyrobenou klec o velikostí 7 x 1 m a výšce 2,5 m. Pletivo je i nahoře. V ní jsem kdysi to své konopí pěstoval. Ta klec měla odradit nezvané návštěvníky, ale nedokázala to. V současné době ji mám z boků i zasklenou a pěstujeme tam okurky. Tam jsem ji tam zasadil. Velmi rychle se ujala a pak mi již dělala jen a jen radost. Rostla krásně.

Poprvé jsem ji zaštípl, když nasadila na čtvrté patro. Do týdne bylo vidět, jak z jejího vrcholu vyrazily dva nové stonky. Pak jsem ji zaštípl v době, kdy tyto stonky již nasazovaly na čtvrté patro. Ne ale na vrcholcích, ale celé tyto stonky jsem zastřihl nad jejich prvním patrem. Musím říci, že to nevypadalo pěkně a té kytce jsem se moc omlouval. Ale snad jsem ani nemusel. Ono jí to asi docela vyhovovalo. Během pár dnů byl vidět intenzivní růst čtyř nových stonků. A že se jim dařilo. Ke třetímu snížení rostliny jsem přistoupil v době, kdy již měla asi dva metry. Byla nádherná a já jsem dost váhal. Ale na konec jsem se s ní domluvil a snížil jsem ji asi na polovinu. Vše se opakovalo tak, jak již několikrát. Kytka zajásala a za dva týdny již byl zřetelný obzvláštní růst osmi nových stonků. Tehdy jsem jí ale musel vyrobit podpůrnou konstrukci, protože její váha začala velmi narůstat. Určitě by to nevydržela a rozlomila se.

Je samozřejmé, že po celou dobu jejího růstu jsem ji zbavoval neperspektivních výhonků a také části listů. Ať již proto, že začaly žloutnout, nebo proto, že až příliš celou rostlinu zahušťovaly a zamezovaly tak průniku slunečního svitu a dostatečnému proudění vzduchu.

Když se první z nových stonků opět vyhoupl nad dva metry, provedl jsem jejich poslední velké snížení. Tentokrát ale již ne všech na stejnou výšku. Nejvíce jsem snížil ty, které byly na jižní straně tohoto teď již docela mohutného keře. Nejméně pak ty na severní straně. Dosáhl jsem tak mnohem lepšího průniku světla do vnitřních prostor rostliny. Pak jsem ještě jednou důkladně zmenšil její zahuštění.

A protože jsem stále nevěděl, co to vlastně pěstuji, domluvil jsem si s přítelem z Ostravska, že mi po jejím dozrání alespoň v laboratoři zjistí obsah kanabinoidů.

Před třemi týdny se na vrcholcích větviček začaly objevovat květy. Spousty květů. Byla radost se na ni dívat.

Naposledy jsem ji viděl před pár dny. Mikroskopem jsem kontroloval stav tvorby trichomů a kapiček pryskyřice. Ještě tam nebylo skoro nic, ale začínaly se objevovat. Domnívám se, že do plné zralosti jí chybělo tak čtyři až pět týdnů.

Když jsme pak další den přijeli na zahradu, našli jsme jen roztrhané oplocení, rozbité sklo, její polámaný kmen a částečně vyrvané kořeny. Po tom, kdo to udělal, pak za skleníkem zůstala nedopitá láhev desítky piva. Jak je vidět, tak kromě prudké inteligence tento pachatel disponuje i chutěmi bezdomovce.

Té rostliny je mi líto. Byla překrásná a dorůstala do stavu svého životního vrcholu. Do stavu vysokého nárustu  hladiny kanabinoidů, a možná, v případě jejího oplodnění, k produkci velkého množství semínek. Bohužel někdo jí v tom zabránil.

A je mi líto i toho, že jsem tento svůj pokus nemohl dotáhnout až do konce. Ne, že bych tu kytku potřeboval pro sebe. To ne. Patrně bych ji věnoval příteli, který konopí zpracovává na léčiva oficiálně. Tedy, pokud by se mu hodila. A pokud ne, a pokud by byla oplodněná, vzal bych si z ní semínka. Zbytek by skončil na pohřebišti většiny rostlin z mé zahrádky, tedy v kompostu. Již se nic z toho nestane.

Dost jsem o tom člověku přemýšlel.

Buď se jedná o šmejda, který i naprosto nevhodný materiál usuší a postupně rozprodá pubertou zmítaným přátelům, které tím vlastně okrade.

Nebo se jedná o ubožáka s poškozeným intelektem. Možná kdysi spadl ze schodů a uhodil se do hlavy. Možná si mu kdysi v dětství na tu hlavičku sedla jeho maminka nevšimla si toho. Nevím.

V tom prvním případě by mu ti jeho „přátelé“, až zjistí, co koupili, měli vysvětlit, že to jeho počínání není správně. V tom druhém jej mohu jen politovat. A vlastně i tu jeho maminku. Určitě se trápí nad tím, co na tento svět přivedla.

Autor: Zdeněk Majzlík | pátek 25.9.2020 15:18 | karma článku: 25,02 | přečteno: 541x
  • Další články autora

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis předsedovi České pirátské strany a předsedovi KDÚ-ČSL

Pane Ivane Bartoši a pane Marku Výborný. Včera, tedy 14. února 2024, jsem si v TV poslechl vaše vyjádření k zatím nepravomocnému osvobozujícímu rozsudku nad panem Andrejem Babišem v kauze „Čapí hnízdo“.

15.2.2024 v 11:05 | Karma: 42,00 | Přečteno: 2024x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Spěje Česko k selektivní totalitě?

Možná se Vám zdá titulek tohoto mého článku, kde spojuji totalitarizmus se selekcí, tedy možností výběru, jako nesmyslný. V totalitním systému žádná možnost výběru není.

22.6.2023 v 21:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 849x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Volební kampaň i nový prezident s pachutí.

Máme po volbách. Zvolili jsme si nového prezidenta. A přestože se nedomnívám, že by Česká republika byla republikou banánovou, většina obyvatel naší země je patrně jiného názoru. A tak nevolili politika, ale generála.

1.2.2023 v 13:02 | Karma: 35,79 | Přečteno: 2474x | Diskuse

Zdeněk Majzlík

Dopis rodině, přátelům a všem ostatním.

Vážená rodino, vážení přátelé, vážení všichni ti, se kterými jsem kdy vešel ve styk prostřednictvím emailu. Je možné, že z mnohých z Vás se po přečtení tohoto mého emailu, vzhledem k podivné době s podivnými zvyky, ve které žijeme

25.1.2023 v 19:30 | Karma: 32,55 | Přečteno: 1188x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Když nová doba začne až příliš připomínat tu starou novou dobu.

Dnes dopoledne mi volal přítel. A byl docela vytočený. Jednoho svého příbuzného má v hustopečském hospici, honosícím se názvem „Domácí hospic Girasole“. a právě si na Novinky.cz přečetl článek:

24.1.2023 v 17:13 | Karma: 47,00 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 179
  • Celková karma 42,00
  • Průměrná čtenost 2060x
Dříve odpůrce drog. Dnes bojuji za legalizaci konopí k léčebným účelům, ale nejen k nim. Jsem přesvědčený o tom, že svobodný,dospělý a svéprávný člověk má právo se sám rozhodnout, jestli chce kouřit tabák, hulit konopí nebo pít alkohol v jakékoliv formě. Také jsem ale přesvědčený o tom, že takový člověk musí nést za všechna svá rozhodnutí plnou odpovědnost.

Seznam rubrik