Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když zvítězí rozum, logika a lidství.

Když mne před dvěma lety má kamarádka z dětství až z dalekého Norska upozornila na případ otce a syna Šarových ze slovenské Skalice, kteří za to, že syn nasadil do otcova vinohradu 5 či 6 rostlin konopí, dostali po 10ti letech

vězení, tak jsem tomu nejdříve nevěřil. Bylo to tak hloupé a nelidské.  Asi by to mohla být pravda někde v Severní Korey, ale naprosto se to vymykalo chápání člověka ze střední Evropy. Domníval jsem se, že kamarádka naletěla na nějakou fámu či, abych byl in, na fake news, které má v Norsku ukázat Slovensko jako zaostalý a nelidský východoevropský stát, který je potřeba převychovat k obrazu úžasné západní kultury. Také ale tvrdila, že paní Šarová je její kamarádka, a že by jí docela určitě nelhala. Požádal jsem ji tedy o kontakt a nastala e-mailová diskuse. Zkrátím to. Paní Šarová mi poslala kopie rozsudků, a bylo to tak, jak mi to kamarádka řekla. Celou věc ještě dál komplikovaly vztahy paní Šarové s advokáty. Nebyla spokojena s jejich prací a tak je měnila. To na rychlosti možných dalších řízení nepřidá. Nakonec jsme se domluvili, že já na jejich případ formou otevřeného dopisu upozorním paní prezidentku Čaputovou, a zároveň ji požádám, zda by se nad tímto naprosto nenormálním případem nezamyslela a nezvážila možnost udělení milosti. Ten otevřený dopis jsem pak dal na svůj blog, face book, otiskl ho časopis Roots a také některá další média na Slovensku. Z prezidentské kanceláře jsem dostal vyrozumění, že mou žádost zaevidovali a že věcí se budou zabývat. A začaly se dít věci. Vedení věznice, kde si oba páni Šarové odpykávali svůj trest, bylo požádáno o informaci, jak se pánové chovají. Následně byli přemístěni do věznice v Bratislavě. Vypadalo to nadějně. Jenže pak vše jako kdyby usnulo. Zdálo se, že se neděje nic. Pak mi paní Šarová napsala, že i jejich advokát bude podávat žádost o milost. To bylo dobře. Je lepší podat dvě žádosti, než žádnou. Další zpráva přišla z prezidentské kanceláře. Oznamovali mi, že dál se již v řízení o milosti pro oba pány bude postupovat jen na základě žádosti o milost podané jejich právníkem. Nu, proč by ne. Není přece důležité na základě čí žádosti o milost prezidentští odborníci budou jednat. Důležité je, aby jednali, a aby ten nesmyslný rozsudek byl zrušen na příklad právě udělením milosti.

Ale chápal jsem to i z jiného důvodu.

Já jsem ve svém otevřeném dopise srovnával tento rozsudek nad pány Šarovými s rozsudkem, který dne 10. října 1940 vynesl Říšský soud v Berlíně nad mým otcem za odbojovou činnost proti německé Říši. Páni Šarové za pět kytek konopí dostali po deseti letech vězení. Můj táta dostal za odbojovou činnost proti Říši šest a půl roku káznice. Jistě, můj táta, a vlastně i já, jsme měli štěstí v tom, že byl souzený ještě před atentátem na zastupujícího říšského protektora Böhmen und Mähren Reinharda Heydricha. Kdyby to bylo až po atentátu, tak táta by šel od soudu rovnou pod gilotinu, a já bych se nenarodil.

Je samozřejmé, že každý stát se snaží zachovat si tvář, i když se jedná o hloupost, kterou sám spáchal. Pokračovat v jednání o milosti ve stínu tohoto mého srovnání dvou rozsudků dost dobře skutečně nešlo.

Včera jsem dostal od paní Šarové e-mail. Prezidentka Čaputová udělila všem třem (viz vysvětlivka) odsouzeným v této kauze podmínečnou milost. Díky Bohu, přírodě či komukoliv jinému za to, že ještě stále se na vysoká politická místa dostávají lidé, kteří při svém uvažování a jednání používají Rozum, Logiku a také Lidství. A za toto já prezidentce Slovenské Republiky, paní Zuzaně Čaputové ze srdce děkuji. A protože si jen těžko dovedu představit, že by paní prezidentka četla můj blog či facebook, tak jí toto své poděkování napíši na její oficiální e-mail. Snad se k ní dostane a bude ráda, že ji nějaký Zdeněk Majzlík z Týna nad Vltavou chválí. Ale není to jisté. To víte, úředníci jsou všude stejní. A tak je docela možné, že i ten její, který se jí stará o poštu, mou chválu vyřadí z postupu jako nedůležitý. S tím již ale já nic nenadělám.

Vysvětlivka:

V případu nezákonného pěstování konopí ve vinohradu pana Šary ze Skalice byli obviněni tři lidé. Já znám pouze spisy týkající se otce a syna Šarových, a proto jsem se o třetím obviněném a odsouzeném nikde nezmiňoval.

P.S.

Přečetl jsem si po sobě tento článek a došel jsem k názoru, že vypadá, jako bych se chlubil. Tak ještě malý dovětek:

Svůj boj za legalizaci konopí jako léčebné látky jsem zahájil proto, abych zachránil život své dceři, pro kterou je tato rostlina již patnáct let tím jediným lékem, který jí pomáhá, a bez kterého by dnes již nežila. Ten boj jsem vyhrál, ale skončit nemohu. Takových dcer, synů či dalších někomu blízkých lidí jsou statisíce, a když se podíváme přes ten náš plotek, tak miliony. Ti všichni potřebují pomoci. Jistě, tady u nás se již každý, kdo to potřebuje, k léčebnému konopí dostane snadno a za levný peníz. Na Slovensku to je stále legálně neřešitelný problém.

Ale nejsou jen problémy řešitelné konopím. Jsou i jiné, a možná ještě závažnější. A možná ti, kteří by je potřebovali řešit, mají obavy z úřadů či ze zákonů, které jim také dávají vybrat. Dodržovat zákony, nebo udělat vše pro pomoc svému blízkému? A o tom jsou ty moje články a přednášky. Na našem případu a na svém postupu ukazuji, že bojovat se dá i proti státu a jeho některým nesmyslným zákonům. Jestli se mi to daří bez toho, abych nevypadal jako chvástal, to nevím. Pokud se někomu zdá, že ano, pak to nebylo mým úmyslem. A teď pojďme dál a nebojme se.

Autor: Zdeněk Majzlík | čtvrtek 29.7.2021 17:11 | karma článku: 0 | přečteno: 417x
  • Další články autora

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis předsedovi České pirátské strany a předsedovi KDÚ-ČSL

Pane Ivane Bartoši a pane Marku Výborný. Včera, tedy 14. února 2024, jsem si v TV poslechl vaše vyjádření k zatím nepravomocnému osvobozujícímu rozsudku nad panem Andrejem Babišem v kauze „Čapí hnízdo“.

15.2.2024 v 11:05 | Karma: 42,00 | Přečteno: 2024x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Spěje Česko k selektivní totalitě?

Možná se Vám zdá titulek tohoto mého článku, kde spojuji totalitarizmus se selekcí, tedy možností výběru, jako nesmyslný. V totalitním systému žádná možnost výběru není.

22.6.2023 v 21:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 849x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Volební kampaň i nový prezident s pachutí.

Máme po volbách. Zvolili jsme si nového prezidenta. A přestože se nedomnívám, že by Česká republika byla republikou banánovou, většina obyvatel naší země je patrně jiného názoru. A tak nevolili politika, ale generála.

1.2.2023 v 13:02 | Karma: 35,79 | Přečteno: 2474x | Diskuse

Zdeněk Majzlík

Dopis rodině, přátelům a všem ostatním.

Vážená rodino, vážení přátelé, vážení všichni ti, se kterými jsem kdy vešel ve styk prostřednictvím emailu. Je možné, že z mnohých z Vás se po přečtení tohoto mého emailu, vzhledem k podivné době s podivnými zvyky, ve které žijeme

25.1.2023 v 19:30 | Karma: 32,55 | Přečteno: 1188x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Když nová doba začne až příliš připomínat tu starou novou dobu.

Dnes dopoledne mi volal přítel. A byl docela vytočený. Jednoho svého příbuzného má v hustopečském hospici, honosícím se názvem „Domácí hospic Girasole“. a právě si na Novinky.cz přečetl článek:

24.1.2023 v 17:13 | Karma: 47,00 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 179
  • Celková karma 42,00
  • Průměrná čtenost 2060x
Dříve odpůrce drog. Dnes bojuji za legalizaci konopí k léčebným účelům, ale nejen k nim. Jsem přesvědčený o tom, že svobodný,dospělý a svéprávný člověk má právo se sám rozhodnout, jestli chce kouřit tabák, hulit konopí nebo pít alkohol v jakékoliv formě. Také jsem ale přesvědčený o tom, že takový člověk musí nést za všechna svá rozhodnutí plnou odpovědnost.

Seznam rubrik