Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přednáška o konopí s incidentem.

Před dvěma dny, 18. října 2021 v 17 hodin, jsem měl přednášku o konopí v Městské knihovně v Písku. Ale než se dostanu k samotnému průběhu a výsledku přednášky, musím zmínit jinou věc.

 Městská knihovna v Písku je něco tak úžasného, že by stálo za to, přivážet tam starosty dalších měst, aby se podívali, jak má knihovna, a vše co k ní patří, vypadat. Krásná budova, krásné prostředí dokonce i s kavárnou, čítárnou a fajn lidi. Bylo by mi tam hezky i bez té přednášky.

Teď k té přednášce..

Deset minut před pátou byli v přednáškovém sále čtyři lidi. Nebyl to příjemný pohled. Pět minut po páté jich již bylo víc jak dvacet. Na to, v jak pohnuté době se nacházíme si myslím, že účast byla velmi pěkná. Bohužel, tedy já vlastně nevím, jestli bohužel, to byla přednáška s incidentem.

Jedna mladá posluchačka si sedla až dozadu, poměrně dost daleko od ostatních lidí. Proč, to jsem pochopil až v průběhu mého vyprávění.

Nejdříve vždy všem řeknu, jak jsme se ke konopí dostali my, a jaký byl můj názor na konopí a ostatní drogy před tím, než jsem byl okolnostmi donucen pěstovat ho pro svou nemocnou dceru. Pak jsem všem vysvětlil, jak to s léčebným konopím v lékárnách vypadá dnes a v jaké formě ho dcera Martina užívala dříve a nyní. Na příklad to, že v současné době již kouří jointy jen zřídka, a nahradila je tobolkami s dekarboxylovaným konopím, které dostává z lékárny, a které jsem jí zpočátku sám plnil.

Také jsem hovořil o tom, že asi není zrovna nejsprávnější metodou, když lékař, bez diskuse s pacientem, rovnou předepisuje syntetická léčiva i tam, kde by stejný efekt, ne-li lepší, měla léčba alternativní. Na příklad léčebným konopím. To se u nás v naprosté většině případů stále ještě řadí mezi science fiction.

Nato se ta dáma vzadu velmi vehementně přihlásila ke slovu a velmi zvýšeným hlasem mne obvinila z toho, že ty ostatní posluchače vlastně obelhávám. Tedy ona řekla, že jim neříkám pravdu. Ale to je totéž. Zeptal jsem se, v čem neříkám pravdu. Neodpověděla, ale velmi důrazně se mne zeptala, jestli jsem lékař. Samozřejmě jsem řekl, že ne. Tak stejně důrazně položila další otázku, jestli jsem farmaceut. I to jsem popřel. Padla třetí otázka: "A vy ty tobolky plníte dceři sám???" Opět jsem přisvědčil. On to není žádný problém. Přípravky na plnění tobolek se dostanou běžně koupit, a pokud jich nepotřebujete vyrábět velké množství, dají se poměrně přesně naplnit i zcela primitivním způsobem. Chtěl jsem dodat, že v lékárně jsem si je nechat plnit nemohl, protože jsme to s Martinou nejdříve dělali jako pokus, jestli to bude dobře fungovat, a nyní si tobolky necháváme plnit jiným způsobem a s jinou náplní, i když stále na základě léčebného konopí. To jsem již ale říci nestihl. Byl jsem  opět nařčen ze lži. Paní prohlásila, že ona je lékařka a že velmi dobře dokáže posoudit, co já dělám. Tak jsem se zeptal, jestli by mohla být konkrétní. V čem jako lžu, a co ona o konopí ví. Prohlásila, že konopí není žádná léčivá látka, že konopí nic neléčí, a že to všichni lékaři velmi dobře vědí. Tak jsem se jí zeptal, jestli zná pana doktora Hřiba z Brna od svaté Anny, nebo pana doktora Pelíška z neurologického oddělení strakonické nemocnice, a jak si tedy vysvětluje, že je to lékař, který naší dceři léčebné konopí předepisuje. Vítězoslavně prohlásila, že já jsem si konopí pro dceru v Parlamentu jen vyřval. Pak odešla.

Já nemám problém s kýmkoliv o konopí a jeho účincích, či ne-účincích, diskutovat. Zabývám se jím již delší dobu, a tak nějaké znalosti mám. Ale diskuse, aby byla diskusí, musí mít nějaký řád. Jestliže někdo nesouhlasí s mým názorem na diskutovanou věc, musí předložit argumenty, které můj názor vyvracejí. A pak se opět musí změnit na posluchače, který si vyslechne mé protiargumenty. Tady se o diskusi nedalo mluvit. Měl jsem být "ubit" argumenty typu "Konopí nic neléčí a všichni lékaři to vědí!!!"

Později jsem se dověděl, že se skutečně jedná o lékařku, která dokonce pracuje na ARO. Zveřejňovat její jméno nebudu. To by ode mne nebylo fér. A nezlobím se na ni. Je mladá. V době, kdy studovala medicínu, se o konopí málem ještě nesmělo ani mluvit. Ostatně ono se o něm na lékařských fakultách prakticky nic neučí ani dnes. Naopak studentům bylo sdělováno, že jediným lékem jsou syntetika, a že léčivé účinky bylinek, včetně konopí, to jsou jen žvásty starých bab. Tak co si tedy ona, a její vrstevníci, z těch studií měli odnést? Jaký názor považovali a považují za správný? Samozřejmě ten, který jim byl přednášejícími nasazen do jejich hlav. Přiznám se, že já vlastně považuji za zázrak, že se i tací lékaři, jako je MUDr. Radovan Hřib, MUDr. Michal Pelíšek, MUDr. Pavel Kubů, nebo jako byl MUDr. Tomáš Zábranský a další, vůbec objevili.

Ta paní doktorka z přednášky docela určitě není hloupá. Vystudovala obor, na který bych já patrně nikdy neměl. A dnes pracuje na velmi exponovaném oddělení, kde prakticky denně zachraňují lidské životy. Nikdy bych si nedovolil diskutovat s ní o její profesi s tím, co tam je a co není správné. Neznám ho. Tak o čem bych mohl diskutovat? Mohl bych se nanejvýše ptát. Ale ne diskutovat. Jenže neplatí to náhodou i naopak?

Když tato paní doktorka nazlobeně odcházela ze sálu, tak jsem za ní poslal ještě otázku, jestli alespoň ví to, že i rostlina konopí je zelená. Bylo to jedovaté a nepěkné. Teď mne to mrzí a omlouvám se. Ale skutečně. Co ona o konopí ví? Z toho, čím tam na mne útočila, bylo zřejmé, že naprosto nic. Neměla by i ona přijmout prostou pravdu, že i když je někdo eso v jednom oboru, tak to ještě neznamená, že je esem i ve všem ostatním?

Při řešení zdravotních problémů naší dcery jsem se setkal s mnoha lékaři. Mnozí z nich reagovali na konopí stejně, jako tato paní doktorka. Ale byli i tací, kteří se nebáli říci, že sice o konopí nevědí vůbec nic, ale že by je naše zkušenost s ním docela zajímala. A pak naslouchali tomu, co my jsme jim říkali.

Paní doktorka mi vytkla ještě jednu věc. A to tu, že o léčení pomocí konopí hovořím kategoricky. Pochopil jsem to tak, že nepřipouštím možnost, že léčba konopím skutečně může být jen fikcí. A v tom má pravdu. Tuto možnost nepřipouštím. Proč? Nu prostě proto, že jsem léčebný účinek této rostliny poznal nejen u své dcery Martiny, ale i sám na sobě, viděl jsem ho u lidí, kteří se mne došli zeptat na radu a pak ho sami užívali, a dopisoval jsem si s vícero lidmi, kteří, pokud by konopí či extrakty z něj neužívali, tak by dnes již nežili. Na druhé straně ale také vždy na svých přednáškách opakuji věty, které říká pan doktor Lumír Ondřej Hanuš:

„Každý z nás je jiný. Každý jsme jedinečný originál. A každý z nás reaguje na podněty, včetně léčby, jinak. Konopí není panaceum. Není to všelék. Neléčí vždy, neléčí každého, neléčí každou nemoc a neléčí každé stádium nemoci.“

Ano, to je pravda. Existuje malé procento lidí, uvádí se 4 – 6%, u kterých se léčebné účinky konopí buď vůbec neprojeví, nebo se dokonce objeví odmítavá reakce organismu. Ale co těch 94 – 96 zbývajících procent pacientů? Neměli by oni mít právo sami se, po poradě s lékařem, rozhodnout, jestli léčbu, tam, kde je to možné, zahájí hned léky syntetickými, nebo jestli nejdříve vyzkoušejí léčebné konopí? Já myslím, že ano. Že to je naše právo.

Autor: Zdeněk Majzlík | středa 20.10.2021 11:28 | karma článku: 25,95 | přečteno: 625x
  • Další články autora

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis předsedovi České pirátské strany a předsedovi KDÚ-ČSL

Pane Ivane Bartoši a pane Marku Výborný. Včera, tedy 14. února 2024, jsem si v TV poslechl vaše vyjádření k zatím nepravomocnému osvobozujícímu rozsudku nad panem Andrejem Babišem v kauze „Čapí hnízdo“.

15.2.2024 v 11:05 | Karma: 42,00 | Přečteno: 2022x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Spěje Česko k selektivní totalitě?

Možná se Vám zdá titulek tohoto mého článku, kde spojuji totalitarizmus se selekcí, tedy možností výběru, jako nesmyslný. V totalitním systému žádná možnost výběru není.

22.6.2023 v 21:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 848x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Volební kampaň i nový prezident s pachutí.

Máme po volbách. Zvolili jsme si nového prezidenta. A přestože se nedomnívám, že by Česká republika byla republikou banánovou, většina obyvatel naší země je patrně jiného názoru. A tak nevolili politika, ale generála.

1.2.2023 v 13:02 | Karma: 35,79 | Přečteno: 2473x | Diskuse

Zdeněk Majzlík

Dopis rodině, přátelům a všem ostatním.

Vážená rodino, vážení přátelé, vážení všichni ti, se kterými jsem kdy vešel ve styk prostřednictvím emailu. Je možné, že z mnohých z Vás se po přečtení tohoto mého emailu, vzhledem k podivné době s podivnými zvyky, ve které žijeme

25.1.2023 v 19:30 | Karma: 32,55 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Když nová doba začne až příliš připomínat tu starou novou dobu.

Dnes dopoledne mi volal přítel. A byl docela vytočený. Jednoho svého příbuzného má v hustopečském hospici, honosícím se názvem „Domácí hospic Girasole“. a právě si na Novinky.cz přečetl článek:

24.1.2023 v 17:13 | Karma: 47,00 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přání oslavenci, a nejen jemu, k narozeninám.

Dnes má pan Babiš narozeniny. Je mu 68 let. A protože si tohoto podnikatele, politika, a hlavně člověka velmi vážím, poslal jsem mu toto přání:

2.9.2022 v 13:56 | Karma: 28,00 | Přečteno: 882x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

OTEVŘENÝ DOPIS (NEJEN) NOVINÁŘSKÉ OBCI

Je to již více jak 30 let, co v naší zemi padl totalitní komunistický režim. Po celou tuto dobu je nám, obyvatelům této země, Vámi, redaktory a novináři této země, dáváno najevo, že Vy jste jiní,

25.8.2022 v 18:07 | Karma: 30,83 | Přečteno: 702x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé nové a naprosto ekologické vozidlo pro případ nouze.

Stále čtu v novinách, a poslouchám v rádii i v televizi, jak hrozná doba se na nás valí. Nebude plyn, ropa, nafta ani benzín. Zastaví se veškerá doprava.

23.5.2022 v 16:05 | Karma: 21,08 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé znechucení z dění na Ukrajině.

Jsem velmi znechucený z toho, co se v současné době děje na Ukrajině. Skutečně jsem se domníval, že taková svinstva, jaká tam předvádí ta Putinovská soldateska, se již Evropě dít nemohou.

25.3.2022 v 10:23 | Karma: 25,19 | Přečteno: 985x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis ambasádě Ruské federace k situaci na Ukrajině.

Napsal jsem, poslal a zveřejnil otevřený dopis vedoucím činitelům EU, všem představitelům států, kteří jsou členy EU, a také představitelům všech států sdružených do paktu NATO,

15.3.2022 v 15:41 | Karma: 20,21 | Přečteno: 475x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Mé protiruské aktivity.

Včera jsem nejvyšším představitelům EU, nejvyšším představitelům jednotlivých států EU a nejvyšším představitelům států začleněných do NATO poslal přes jejich ambasády tento otevřený dopis:

14.3.2022 v 18:02 | Karma: 17,37 | Přečteno: 637x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Vladimir Vladimirovič Putin a západní civilizovaný svět.

Denně se v televizi díváme na to, jak ruské zločinecké hordy, které si říkají Ruská Armáda, ničí celé čtvrti měst a celá města bez ohledu na to, že zároveň vraždí civilní obyvatele v nich.

10.3.2022 v 11:20 | Karma: 18,37 | Přečteno: 518x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Ukrajina únor 2022, Vladimir Vladimirovič Putin a mé prozření.

Vždy jsem marně přemýšlel o tom, jak se mohlo stát, že se ve své naprosté většině tak vzdělaný národ, jakým Němci bezesporu v 30. letech 20. století byli,

28.2.2022 v 12:02 | Karma: 28,95 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Jen krátké zamyšlení nad inteligencí a tupostí, a hrdinstvím a zbabělostí.

Každý národ má ve svých řadách inteligenty i tupce, hrdiny i zbabělce. Inteligenti a hrdinové se shromažďují a vyjadřují svůj protest proti špatnostem obyčejně tehdy, kdy to moc, proti které protestují, zakazuje,

17.11.2021 v 11:02 | Karma: 27,54 | Přečteno: 594x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Quo vadis Bohemica justitia?

Dne 5. října 2021 v osm hodin a třicet minut byla v soudní síni bruntálského okresního soudu započata nová cesta naší justice. V Bruntále byl zahájen soud s vydavatelem a šéfredaktorem velmi populárního magazínu LEGALIZACE,

15.10.2021 v 16:34 | Karma: 28,49 | Přečteno: 720x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Očkování ano či ne? V čem je problém?

V prosinci 2019 vypukla pandemie Covid 19. Dodnes není jasné, jestli příčinou jejího vzniku byli netopýři, nedbalost biochemiků z laboratoří v čínském Wu-chanu, nebo testovací záměr čínských pohlavárů.

15.8.2021 v 12:08 | Karma: 41,87 | Přečteno: 9874x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Omluva čtenářům mého blogu a facebooku.

Ne nadarmo se říká, že než člověk cokoliv vypustí z úst či pera, měl by nad tím aspoň chvíli přemýšlet.

30.7.2021 v 12:38 | Karma: 20,63 | Přečteno: 927x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Přichází z Izraele druhý zázrak?

Jsou situace, kdy se i nevěřící modlí za to, aby se stal zázrak. Když vám jede vaše dítě na dovolenou k moři a jejich autobus skončí mimo dálnici na střeše, nebo

27.7.2021 v 13:31 | Karma: 30,53 | Přečteno: 1145x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Otevřený dopis prezidentu České Policie genmjr. Mgr. Janu Švejdarovi.

(Tímto Otevřeným dopisem reaguji na velmi špatnou práci policie v případu podvodníka, který se nás pokusil okrást o velmi vysoké částky peněz. O případu jsem zde již psal.)

11.7.2021 v 13:07 | Karma: 44,47 | Přečteno: 9125x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Majzlík

Názory odborníků k adopci dětí stejnopohlavními páry.

(Poznámka úvodem : Časopis Roots mne před časem požádal, jestli bych nenapsal svůj názor k problematice manželství a možnosti adopce dětí stejnopohlavními páry. Napsal jsem k tomu tři články.

8.7.2021 v 8:49 | Karma: 34,81 | Přečteno: 5738x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 179
  • Celková karma 42,00
  • Průměrná čtenost 2060x
Dříve odpůrce drog. Dnes bojuji za legalizaci konopí k léčebným účelům, ale nejen k nim. Jsem přesvědčený o tom, že svobodný,dospělý a svéprávný člověk má právo se sám rozhodnout, jestli chce kouřit tabák, hulit konopí nebo pít alkohol v jakékoliv formě. Také jsem ale přesvědčený o tom, že takový člověk musí nést za všechna svá rozhodnutí plnou odpovědnost.

Seznam rubrik